Tavoite mielessä?

By admin | Artikkelit

touko 12

Mikä tahansa on mahdollista, kun sitä tarpeeksi haluaa. Tosin pelkkä haluaminen ei riitä. Pitää löytää oma sisäinen motivaatio eli merkitys tekemiselle. Miksi valitsen portaat hissin sijaan? Miksi syön säännöllisesti? Mikä saa minut pitkän työpäivän jälkeen suuntaamaan kuntosalille? Mikä on parasta, mitä nämä pienet päivittäiset valinnat voivat minulle pitkällä tähtäimellä antaa?

Matkalla hyvinvointiin, mitä se kenen kohdallakin tarkoittaa, auttaa ennalta määritetyt tavoitteet. Tavoite on hyvä pitää kirkkaana mielessä, sillä se auttaa keskittymään olennaiseen ja motivoimaan hankalimpina hetkinä. Tavoitteet auttavat meitä saavuttamaan asioita, joiden koemme jollain tavalla parantavan elämänlaatuamme. Ne kannustavat meitä tekemään haaveistamme totta.

Määränpäänsä eteen on kuitenkin oltava valmis tekemään töitä. On oltava valmis tekemään muutoksia ja astuttava mukavuusalueensa ulkopuolelle. Sillä mikään ei muutu, jos mikään ei muutu. Saattaa kuulostaa kliseiseltä, mutta se on totta. Koko muutosprosessi vie energiaa sekä vaatii rutosti sitkeyttä, kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Mikään hyvä ei tule helpolla. Minun roolini valmentajanasi onkin kulkea kanssasi tätä matkaa askel askeleelta tavoitettasi kohti. Sparraten, kannustaen, motivoiden ja innostaen. Kuunnellen, tukien ja informoiden.

Treeniohjelma

Räätälöin treeniohjelman aina henkilökohtaisesti asiakkaan taustoihin, mieltymyksiin ja tavoitteeseen pohjautuen. Käymme sen huolellisesti yhdessä läpi, varmistaen näin turvallisen harjoittelun ja oikeat suoritustekniikat. Ohjelma auttaa sinua omatoimisessa harjoittelussa tapaamistemme välissä ja kehittyessäsi muokkaamme ohjelmaa sopivammaksi, jotta harjoittelun progressivisuus ja mielekkyys säilyvät.

Ruokapäiväkirjan analysointi

Jokaiseen valmennukseeni kuuluu ruokapäiväkirjan analysointi. Tämä tarkoittaa, että pidät ruokapäiväkirjaa viikon ajalta, jonka jälkeen analysoin sen sekä annan muutosehdotuksia ja vinkkejä tavoitettasi silmällä pitäen. Ruokapäiväkirjan pitäminen auttaa tiedostamaan omaa ruokakäyttäytymistäsi, jonka jälkeen ruokatottumuuksiisi on helpompaa tehdä tavoitettasi tukevia muutoksia.

Elinaan pääset tutustumaan täältä.

About the Author